Jet - rida lätt

Märkte för kanske ett halvår sen att när jag rider lätt ute i skogen så rider jag alltid lätt på vänster sittben, det var inget jag tänkte på förut eftersom jag inte märkte det, började bara rida lätt utan att ens fundera på saken. Men när jag märkte det försökte jag ju bryta den ovanan, lättare sagt än gjort.

Det spelade ingen roll om jag tänkte att nu skulle jag sitta på höger sittben, hamnade ändå alltid på vänster, fick alltid byta. Det konstiga är ju att jag inte visste om jag hamnade på höger eller vänster, men när jag kollade ner var det alltid vänster.

Nu har det blivit bättre, vet fortfarande inte vilken jag hamnar på, men nu är det lite mer 50/50.
Varför man ska akta sig för det är att hästen kan bli överansträngd om man hela tiden sitter på samma sittben, den sidan får ju ta mer tyngd.
Jag och Ville i skogen 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0