Jet - strömedel

Ville står på halm, och halm är typ den ände jag kan mocka.

Jag vet att många inte tycker om halm som strömedel eftersom det ät tungt att mocka. Jag håller med, det kan vara ganska tungt. Men jag tycker det är väldigt enkelt att mocka det, fast det är tungt så går det lätt att skilja smutsigt från rent. Det är inte som spån där man behöver skaka på grepen hela tiden.
Jag har testat en del, när Ville fick för sig att halm=mat så fick vi byta till torv för att bryta de där tankarna. I torv är det svårt att se vad som är vad, allt är liksom brunt. Spån är nog de vanligaste, något lättare att mocka än torv men inte alla som vill ha spån i gödselstacken. Papper tycker jag är obehagligt att mocka och spån/torv blanding känns lite onödigt.
Den stora fördelen med halm är ju att hästan har något att hålla på med hela tiden, men det är ju som sagt inte alltid det fungerar.
Hittade ingen bild på Ville i boxen men utgår från att alla vet hur halm ser ut ;)

Kommentarer
Postat av: Erika

sv:

Okej. :)

Jag är mycket för o ifrågasätta saker.



Min häst blev fel skodd en gång.

Ingen såg direkt att något var fel.



Men jag byte till slut hovslagare.

Så sen dess litar jag inte till 100% på någon.



Är väldigt noga med o frågasätta varför gör du si o så, sen fråga runt, veterinär o annat folk är detta rimligt osv. :)



Tycker de är jätte otäckt om dom får styltor, och halkar.

För då hjälper ju inte ens broddarna eftersom styltorna är i vägen :/

2012-02-15 @ 21:02:21
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0