Lucern 30/1

Red Lucern i ridhuset i måndags när jag hade studiedag, och jag är riktigt nöjd med resultatet.

Jag red inte med dressyrsadeln eftersom jag märkte att den inte ligger så jättebra, något tajt. I allround sadeln tycker jag det är väldigt svårt att hitta balansen, dessutom glider den lite på hennes rygg om jag sitter snett, vilket jag gör ibland. Sitter jag och vinglar blir hon vinglig.

Jag är inte van vid storhäströrelse, men eftersom det inte gick bra när jag red lätt så bestämde jag mig för att lägga upp stigbyglarna och utmana mig själv lite. Att rida lätt gick inte alls för jag studsade bara runt på hennes rygg. I början gick det hemskt, kände mig som en riktig nybörjare, men tror det kan vara nyttigt ibland så man verkligen förstår hur svårt det är att rida. Men på slutet gick det, hon har ju faktiskt riktigt skön trav, och när man sitter där och allt känns perfekt har man det där fula smilet i facet som om man äger hela vägen.

Men just då känns det faktiskt så.

På sportlovet ska vi vara med på en tvådagars kurs, först dressyr och sen markarbeta, så nu är det hård träning som gäller

bilder från i måndafs, på understa bilden är Frida och Fillan som förljde med till ridhuset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0