Ida-Äntligen!

Idag var äntligen ridbanan tillräckligt tinad för att rida på! Det var visserligen lite vattenpölar, men inte så farligt. Jag red barbacka vilket jag ångrar i efterhand då jag har skav i rumpan. Jag red fram en stund o kännde lite på henne, ganska mjuk men hon tjurar emot innerskänkeln ibland. Hoppade några språng på ett litet kryss. Mest för att hitta avsprångspunkten. Höjde till ett räcke på ca 70 o hoppade lite på det med, första 3 gångerna rev hon xD Antagligen för att jag släpte kontakten lite för mycket, för när jag höll i hennelite mer o satte henne lite mer på bakbenen emot hindret hoppa hon så fint! Kom i en situation där jag va tvungen o välja på att trycka av tidigt eller hoppa genom hindret. O självklart med lite seg reaktion petar ja på med spöt på bogen o Trixi bara kastar sig över hindret? Haha så söt var hon! Ja sänkte ned till ett krysso hoppade det en sista gång bara för o avsluta lätt, o självklart kastar hon sig över då med.

Men jag tycker det är skönt när hästarna kan ta lite egna initsiativ o hoppa av. Att man inte ska behöva lutsa dem till avstampet utan att dem tar saken i egna händer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0