ida - hoppa utan träns?

Några jag farsineras grymt mycket av är Luciana Diniz &  hästen As-taro. Dem tävlar inte bara på världsniva emot dem bästa ryttarna i hoppning. Men dem gör det också utan träns!


Första gången jag såg dem på tv vart jag helt paff! Eftersom man inte såg läderrämmen under haka. Även om det finns en rämm som håller bettet på någolunda plats så är det endå otroligt att det sitter kvar! Ser ju faktist lite läskigt ut. Tänk om hästen frustartill och bettet hoppar ut mitt i banan. Men det finns säkert någon speciell grej med better som gör att det inte gör det.

Enligt uppgifter har hästen Head Shakeing Syndrom, som då måste vara den självklara anledningen till att plocka bort tränset helt. Ni kan läsa mera om denna ovanliga "sjukdom": HÄR!



Den har ju ingen nosgrimma som håller munnen stängd. Så jag förstår om det blir lite dragit emot hindrena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0