ida - katastrofalt var ordet.

Något jag vill ändra på mer en något annan i min ridning är min sits. Mycket beror ju på vilken sadel man sitter i. Men jag upptäcker vissa problem som uppkommer lite då och då.

Bland annat;
* Lägger omkull och vrider ned händerna
* Petar ut tårna, speciellt i själva drivmomentet
* Lutar mig lite framåt i galoppen
* Sitter med händerna för brett
* Drar ofta upp knät och fram skänkeln.

Jag MÅSTE förbättra mig på allt detta! Skämms när jag ser på vissa bilder. Mina tår är nog värst men det är det som kommer bli svårats att ändra på eftersom det "alltid varit så"
Men jag ska peppa mig till max! Börja rida med sittskorrigerare i form av en sitsbåge eller ett vanligt spö? Funkar lika bra + att det snabbare går att ta bort om det skulle bli akut. Tårna måste jag själv påminna mig själv varannat steg "In med tårna din jubenta jävel, in med dem!"

När det inte går o rida hästen ordentligt får jag fokusera på mig. Och förhoppningsvis kommer jag kunna plocka några mer poäng på sitsen när tävlingarna drar igång. Wish me good luck, I will need it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0