Ida - Men oj!

Död häst hittades på vägen

En död häst hittades på eftermiddagen mitt på vägen mellan Kusmark och Ersmark.

Det gäller länsväg 867 mellan Kusmark och Ersmark.

– En död, fullstor häst, har påträffats mitt på vägen. Den har inga synliga skador, berättade vakthavande befäl hos Västerbottenspolisen tidigare på måndagseftermiddagen.

Polis skickades till platsen för att undersöka saken ytterligare.

”Tagit sig ut”

– Som  jag har fått det beskrivit av mina kollegor så tycks hästen ha tagit sig ur hästfinkan under transport via en sidodörr på släpet, säger Johan Karlsson vid Skelleftepolisen.

Hästen har transporterats bort från platsen.

http://norran.se/2012/01/skelleftea/dod-hast-mitt-pa-vagen/


Detta verkar helt sjukt! Jag kollade in på den tjejen som ägde hästensdayview och läste lite mera exakt vad som hade hänt. Den åkte tydligen i en transport som va byggd att hästen skulle stå bakfram. Och den hade på något sett hoppat över bommen där bak (eftersom den åkte baklänges) Och fått upp sidodörran som fanns precis framför bomen. Hur hästen kunde göra något sånt är ganska sjukt? Hur den lyckades med det? Och ennu sjukare är att föraren inte märkte någonting! Transporten var dubbelaxlad och skulle vara någon special för hästen så den åkte mjukt. Men om en häst kastar sig ur transporten i farten tycker jag man borde känna det? Elelr var föraren helt enkelt inte tillräckligt uppmärksam för att märka? Och det står att hästen hittades utan ytliga skador. Men säg att transporten åker i 80 km i timmen och hästen hoppar ur, så kan den omöjligt landat på alla 4 ben helt stilla utan måste ha fått stora skrapsår enligt mig.

Ganska sjukt och läskigt. Min största rädsla när det gäller transporter är att hästen ska sparka hål i golvet och gå genom golvet då jag hört skräckhistorier med det. Men något sånhär skulle jag aldrig kunna föreställa mig :O
<div><font size="1" face="georgia"><em>R.I.P Ballerina! &lt;3</em></font></div> <div><font size="1" face="georgia"><em>Finaste ponnyn i världen&lt;3</em></font></div> <div align="center">&nbsp;</div> <div>&nbsp;</div>
Stackars lilla ponny.. Alla tankar till dig Jennifer!


Kommentarer
Postat av: JonnaK

Stackars häst/ponny!!!



Fin blogg!!

2012-01-11 @ 19:47:55
URL: http://karlssonjonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0