ida - något ni inte viste om mig

Något ni antagligen inte viste om mig är att jag är grymt envis och väldigt beslutsam. I mitt "vanliga" liv är jag kanske inte så extrem som med hästarna. Jag kan ju inte säga till en kompis; Jag tänker bara gå dit, och ingen annan stans. Ne då får man anpassa sig lite.

Däremot med hästarna är jag stundvis läskigt envis. Ex att jag SKA komma över den läskigt höga oxern eller galoppera snabbare en kompisens häst. Men inte bara sådana vansinniga bedrifter. Utan också saker som att jag INTE ska bli arg på hästen om den inte gör som jag vill. Och när jag bestämmer mig för att slappna av o tänka genom problmet. Hur jag gör den perfekta galoppfattningen som SKA sitta i slutet av denna lektion :)

Jag ska ju rida div 3 dressyr med Trixi i år, och förra veckan fick jag veta att kanske halva laget kommer bytas ut varje omgång. Men eftersom jag är så anvis så har jag nu lyckats plocka ihop ett "eget" lag med endast privathästar. Hade jag bara struntat i det hade ju ingenting hänt? Så det har jag min beslutsamhet att tacka!

Bild från förra året i div 3 på Baltazar. Red som en kratta i endå vann vi hela skiten:)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0