ida - ponnyakuten...

Jag har följt båda sesongerna av ponnyakuten. Och tänker följa den tredje med. Första sesongen tycker jag var helt ok. Programet har en bra grundtanke, att hjälpa barn som har alvarliga problem med sina ponnysar
(och hästar sesong 3) men tyvärr tycker jag det har blivit aldeles för mycker "reklam" av det hela. Det är inte personerna som har dem alvarligaste problemen som kommer med till programen. Utan dem som "gör sig bäst på tv".

Ett exempel är Nellie Berntsson som deltog i den senaste. Hon hade lastproblem. Men hur mycket har vi läst på hennes blogg om lastproblem egentligen? Hon har åkt iväg på massa stora tävlingar och verkar inte ha lidigt av det. MEN hon driver dock en blogg med väldigt många läsare och hon syns och hörs.
Jag tycker att man ska få en plats i ponnyakuten för att man förtjänar det. Inte för status. Om man har ett problem som är så alvarligt att det blir farligt för ryttaren eller hästen. Eller att det kan orsaka problem. Eller om ryttaren har en rädsla eller fobi innom ridsporten som hindrar dem från att göra det dem vill.

Ang dehär med lastproblem när vi endå håller på. Den enda som varit med i ponnyakuten som jag tycker har haft ett RIKTIGT problem att lasta, är Jossefin o Hugo. Dem andra har helt enkelt saknat kunskap själv. Vist det är vell underbart o få lära sig lasta av självaste Tobbe Larsson. Men du kan hitta samma teorier på google, tro mig! ;)


Kommentarer
Postat av: Emily Klemedsson ♥

så sant!! :)

2012-01-15 @ 22:00:42
URL: http://hoppsystrarnaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Tror verkligen inte tobbe väljer ut personerna för hur poppis å bra de gör sig på Tv utan att de verkligen har problem? Hennes problem kke verkade värre än de var, åå tror inte ja skulle lyckas me att googla en lösning på lalles lastproblem (: Google är ju mer ren fakta :P

2012-01-15 @ 23:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0