Ida-Skrittur

Nu n'r det är så hårt i backen tror jag många håller med mig om hur svårt det är att hitta bra underlag. Vi har inte häller någon tillgång till ridhus om vi inte vill ta transporten o åka iväg. Så vi får hålla os till godo med dem avlägsna gärdena och grusvägarna i skogen. Idag skrittade jag och Nattis ut, Balder fick följa med som handhäst. Tog ungefär en timma så dem fick röra på sif ordentligt men inget ansträngande. På den rundan vi red passerade vi ett gärde jag glömt bort fanns. Det perfekta gärdet att rida på när det är såhär hårt! Det har varit högt gräs hela sommaren och är fortfarande så trotts att marken är frusen är det endå skapligt mjukt pga allt gräs. Så jag får se om jag rider dit nästa gång med Nattis o drar några repor där ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0