Jet - förbättring av min sits

Som jag skrev några inlägg innan så sitter jag snett, viker mig i min högra sida, drar fram vänster axel och hamnar mer på höger sittben. Jag lutar mig dessutom för långt fram, har för raka armbågar och drar fram skänklen. Mitt mål är att få en bra sits, få tillbaks mina ryggmuskler och bli rak på två månader. Kommer bli ganska hårt men jag har redan ett träningsschema i huvudet J


Påverkan
En sned sits leder till en ojämnt muskladd häst, och om sitter jag mer på höger sittben kommer jag alltid ha känslan av att hästen trycker mot min vänster skänkel, det blir en omedveten dubbelsignal: Sitsen säger till hästen att flytta sig till vänster medans skänklarna säger något annat. Kollar man ner och lutar sig fram så hamnar men för mycket på hästens bogar, dessutom ser man inte vad som händer. Var på väg att trilla av för ett tag sen när Lucern drog en tvärnit och jag kollade ner i hennes man.


Åtgärd
För min del finns det ett ganska lätt sätt att fixa det här med m in sneda rygg, nämligen att titta utåt (till vänster), då sänker jag min vänster axel och rätar upp mig i min högra sida vilket också leder till att jag hamnar rakt över hästen. Men jag måste också få fler ryggmuskler, jag måste orka ha en rak rygg. Mitt mål är att gymma två och en halv gång i veckan, alltså två till tre gånger i veckan under två månader. Det blir tjugo träningspass, och på det borde jag kunna få lite muskler. Det ska både vara coorball, bodypump och vanligt gymm.

För att åtgärda problemet med att jag lutar mig för långt fram ska jag försöka påminna mig själv hela tiden med att kolla upp. Då följer hela överlivet med.

Börjar vecka tre, så vecka elva får ni en utvärdering. Nu kör vi!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0