Jet - min sits

Min sits har verkliugen försämrats sen jag inte kunde rida regelbunder med samma mängd. Dessutom har jag nog inte gymmat på över en månad och förlorat massor av mina ryggmuskler. Tänkte visa hur jag sitter, vad mina svagheter är.
Det här är en gammal bild, tre år gammal. För nått år sedan lutade jag mig alldeles för långt bak med överlivet, särskilt i traven. Vilket också ledde till att jag drog tillbaka skänkeln. Den röda linjen är hur jag sitter, och den vita är hur jag borde sitta.


Jag har jobbat mycket med min sits, verkligen försökt vara konsekvent. Tycker det har blivit en stor förbättring, hamnar fortfarande något bakåtlutad men inte så farligt. Som jag sitter här tycker är godkänt, helt okej.

Tycker samma med den här bilden, en helt okej sits. Borde titta mer upp och dra tillbaka armbågarna något, men annars helt okej.


Jag skäms, visserligen rider jag lätt men det här är katastrof! Den blåa linjen är som jag sitter och den vita är hur jag borde, och den blåa är ju ordentligt böjd. Den ända som är bra är att jag kollar upp och att armbågarna är i en bra vinkel, men det är bara för att syster skrek till mig precis innan bilden togs att armbågarna skulle bak och blicken upp.
Det som inte syns är att jag dessutom viker mig i min högra sida, drar fram och höjer vänster axel och lägger mer vikt på höger sittben. Är sned som en banan och blir ju inte bättre av att jag rider med väst som gör att felen inte märks, kan liksom vila min sneda (vänster) axel mot västkanten, dessutom syns det inte lika mycket.

Det här blir mitt mål för tvåtusentolv, fixa sitsen, ett inlägg är på gång hur jag ska gå till väga, för det här är inte okej.

Kommentarer
Postat av: ELIN

Fin blogg!

Allt bra med dej?:D:D

2012-01-07 @ 12:34:52
URL: http://hedlundsfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0