Jet - olika hästar

Har alltid gillar att rida på olika hästar och ponnyer, så fort jag får chansen säger jag inte nej till att rida en annan häst. Tycker det är spännande att liksom få känna på den hästens styrkor och svagheter, och se om jag kan göra någonting åt det.   

Det är också ett av skälet att jag har ridit på ridskola så pass länge, även fast jag hade egen ponny, slutade i november 2011 någon gång. Att alltid ha möjligheten att få rida en annan ponny tre gånger, känna hur vi blev bättre, för att sedan hoppa upp på en ny igen är så kul. Kommer ihåg att en del personer tyckte vissa ponnyer var ganska tråkiga, men jag tyckte alla var roliga på sitt sätt, jag menar, under tre lektioner kan man alltid utvecklas lite till.

Ibland fick jag frågor om jag inte ville utvecklas med min egen ponny (vilket jag självklart också ville göra) istället för att rida på massa ridskolehästar. Men jag tycker det är så inspirerande att rida olika hästar att jag fortsatte, alla hästar är olika så man alltid lära sig något.

Varför jag slutade nu på ridskolan var av några skäl, men bland annat för att gruppen som alla mina vänner var i hade börjat splittras och för att jag både vuxit ur ponnyerna i storlek och kunskapsmässigt. Jag saknar det ibland, min gamla ridlärare, alla hästar och alla vänner. Det var så mysigt.

Jag och Benjamin, ponnyn med skönaste attidyden!!



Figaro, haha kolla inte på vad jag har på mig. Fulaste ever typ


På Q

papaya och Jet Verhey KM-mästare i dressyr för lektionsryttare 2009
Jag och Papaya när vi vann KM 2009, bild från skogslottens hemsida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0