Jet - ordningen i stallet

I vilken ordning jag fixar stallet beror väldigt mycket på årstid och om hästarna är inne. På hösten och våren (på vintern är det redan mörkt iaf) när jag kan rida innan det blir allt för mörkt brukar jag springa bort till hagen, hämta hästen, kasta på sakerna och rida iväg. Borstar hästen efter, men borstar förstås bort smutsen om Ville är smutsig.

Är det redan mörkt när jag kommer hem och hästarna redan är inne, så brukar jag börja med att mocka boxarna (tre stycken), fixar allt det andra i stallet och rider sist. Sparar liksom det roligaste till sist. Också för när jag kommer tillbaks från ridningen brukar jag vara kall.

På sommaren mockar och fixar jag allt först, sen rider jag. Om det inte är sommarlov och jag rider halv åtta på morgonen för att slippa flugorna och värmen.

sommar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0