Jet - ridhuset

Red till ridhuset med Lucern, Fillan och Frida idag, gick först hela vägen dit. Det är fortfarande väldigt mycket is, så det är verkligen så att man glor ner i marken för att komma fram säkert. Varken Fillan eller Lucern har broddar bak, så det blir ju att man är lite nojig, i alla fall jag.

I ridhuset gick det bra, även idag var hon pigg men inte med lika mycket överskottsenergi, vilket gjorde att jag kunde jobba henne lite bättre. Förra gången hade hon stått i två dagar så det var nog därför, men det är ju så det ska vara. Har hästarna vilat ska de vara pigga och glada. Som vanligt låg fokus på ett jämnt stöd i tyglarna, men idag även att träna bort lite läskigheter. Tillslut gick det riktigt bra, hon är modig.

Genom hela ridpasset hade jag en positiv känsla, Lucern ville jobba och göra sitt bästa, och på slutet gick hon riktigt fint .

 

Vi kör en dagens outfit, hehe, gråa märkeslösa linder, vitt märkeslöst shabrak och så en fin svart sadel på det. Tycker jag har matchat riktigt fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0