Jet - sporrar

Jag kan inte rida med sporrar, vet inte vart problemet sitter men får känslan av att jag inte kan skänkla ordentligt. Fått tips av en del tränare att jag ska ta på sporrar när jag rider Ville, men det ger för mig bara fel effekt. Iställer för att säga till honom på skärpen en gång så vågar jag inte rikitgt och sitter och tjatar lite med skänkeln, vilket gör saken värre.

På tävlingar blir jag ju tvungen att ha sporrar, och då gör jag det bästa av saken, det är inte att jag inte kan helt och hållet, det är bara det att det går bättre utan.

Tro nu inte att jag inte har sporrar för att jag skulle tycka synd om hästen för att man har det, jag kan bara inte rida ordentligt med dom, träningssak.
Tävlingen på ridlägret, tappa stigbygeln men med sporrar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0