Jet - stallet idag

Åkte till stallet nästan direkt när jag kom hem, och började med att ta in hästarna. Lucern har fått skor så imorn är det ridning på schemat, förhoppningsvis ska vi ta oss till ridhuset, men vi får de hur det går.

Red Ville på vallen sen, och jag är väldigt nöjd. Fokus låg på ett jämnt stöd i tyglarna, men även att han skulle spåra ordentligt i svängarna. Sista raksträckan gick det väldigt bra, ordentlig skritt och det kändes som om han gick väldigt jämnt och rakt. Jag brukar alltid lägga ner lite tid på att börja med att få hästarna jämna i tyglarna, kommer senare ett inlägg med varför.

Marken var väldigt bucklig, så jag red inte så länge, halvtimme eller så. De första tio minuterna var skritt på lång tygel.

 

Jag har hittat bilderna från början av 2010! Toppenglad tjej

Kommentarer
Postat av: Eva

gulliga gulliga gulliga ponny :D

2012-01-11 @ 14:35:28
URL: http://evahagelberg.blogg.se/
Postat av: kajsa

Fin blogg :)

2012-01-11 @ 18:23:06
URL: http://siktemotdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0