Avslutningshoppning

På skogslotten istället för en sista lektion brukar det vara avslutningshoppningar måndag och tisdag. Alla får hoppa en cl på någolunda valfri höjd med lektionsponny, eller om du har egen häst får du hoppa två. Jag hade i början tänkt ta med Trixi och hoppa 70-80. Men efter söndagens hoppning på banan gjorde jag ett spontant byte.

Jag tar med Nikita istället! Hon var så rolig och hoppa, så okomplicerad, lätt att lägga på hinder hoppar i alla lägen, ja en riktig guldklimp helt enkelt! Det är bokstavligen bara att hålla i manen och gasa. Eller vet ju inte hur hon är på skogslotten då jag såg henne hoppa där sist drog hon lite lagom sisådär dock i ridhus. Ska bli dödligt roligt att se hur hon beter sig eftersom jag tycker hon är klockren på hinder! Den lilla nordsvenskkorsningen på 21 bast.. den kan hoppa ni ;)


Även om det ser pyttelågt ut på bild så är det faktist 90. Ser nästan ennu högre ut i verkligheten med dedär platta träbommarna..

// Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0