dagens ridpass

Idag red jag på banan i 20 minuter samtidigt som Jet pepprade med bilder. Blev ingen serriös genomridning utan red runt mest och försökte fokusera lite på sitsen osv.

När vi fått några bra bilder traskade vi in i stallet. Jag bytte skor och träna på Trixi. Tog dän sadeln och benlindorna och la på en teddupadd på ryggen. Samtidigt tränsade och fixade Jet Nikita. Vi red ut till gamla landsvägen och på den vart det galopprejs fram och tillbaka. På ditvägen gick det helt ok. Trixi var lite ´lagom taggad och jag kunde hålla henne trotts att jag red på bettlöst. På hemvägen dock taggade jag upp henne lite i början och lät Nikita galoppera iväg lite före vilket resulterade i att hon en gång skjöt framåt i sidled o jag som satt i princip barbacka var såå nära på att glida av så ja hängde på sidan samtidigt som jag släppte iväg hästen i full galopp. När vi väl var uppe i 110 km/h var hon skitcool o ja satt o kollade på allt och ingenting, men när vi skulle stanna blev det komplikationer och jag fick vid ett flertal tillfällen använda Nikita som stopkloss. En gång fick hon tillockmed ställa sig raklång över vägen o då hade Trixi inget annat val en att stanna :)

Resten av bilderna kommer i ett separat inlägg ikväll

// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0