nästa inköp

Nästa gång jag är i närheten av hööks ska jag svänga in och inhandla ett par kilformade stigbygelplattor. Skillnaden men sådana emot vanliga raka är att underskänkeln får en bättre förutsättning att ligga emot hästens mage istället för att spreta lite utåt viltet mina kan göra. För drygt ett år sedan testade jag att lägga en stor sten i den änden som var närmast hästens mage och det förändrade underskänkelns läga och stadga ganska radikalt. Men efter det hade jag inte tänkt så mycket på det.

Det som är negativt är att jag är osäker på om man får tävla med dessa plattor? Eftersom det är en slags extrahjälp. Men med tanke på vilka enorma bossor som kilar fast överskänkeln som finna på vissa sadlar tycker jag det skulle vara underligt om dessa inte tilläts.

// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0