Om Rodney

Kom på att jag inte skrivit ut så mycket om Rodney, så börjar med lite fakta.
Namn: Fuglemere Casanova
Född: 2004
Stam: Alltså allvarligt, jag fattar ingenting av hans pass, det står bara unrecorded överallt. Men jag vet att han är hälften shire och hälften trakhener ;)

Och vart namnet Rodney dök upp vet jag inte heller riktigt, men han passar i det så det får hållas.

Rodney importerades från England för ett och ett halvt år sedan tillsammans med hand förra ägare. Förra ägaren köpte honom av uppfödaren, så vi är nummer tre i Rodneys liv.

Rodney har hoppat några Payandjumps på en meter, men aldrig tävlat dressyr om jag fattat allt rätt. Men han kan det mesta, och även fast han ser lite stor och klumpig ut är han en mästare på öppna och fatta galopp från skritt. Sluta har jag inte riktigt försökt än.

Rodney tycker om att rida i skogen, hans steg blir enorma. Han tycker om morötter, müesli och gräs, men inte hö och lucern (maten). Han har inte så hög rang i hagen och tycker om att bli ompyssald. Och jag tycker om honom, även fast han kanske inte helt var det vi letade efter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0