Resultat

Nyss hemkommen från en ganska lånd dag på skogslotten. Tävlade ju somsagt en la:1 iadg. Första regionala för trixi.
På framridningen kändes hon helt ok. Som vanligt ungefär, lite stel men gjorde i princip det jag bad om. På banan dog hon helt. Hande förväntat mig det motsatta eftersom det var utomhus men jag fick driva som en dåre genom hela programet. Skänkelvikningarna vart ganska kaputt men hon gjorde ryggningen och de förvända galopperna helt ok! Och det var den förvända galoppen jag var rädd att hon skulle bryta av i eller börja passa och slå sig ur formen. Mit realistiska mål var somsagt att rida på över 50% vilket jag klarade galant dåå ja slutade på 60.52%. Ganska mycket tack vare de förvända gallopperna som till min förvåning hon hade fått två sjuor på. Och de räknas ju x2. Resten var mest 6or, några sjuor och någon 5a. 2 4or dock.. en för ena skänkelvikningen som hon bara spårade utan tvärning och en för en "slarvig galoppfattning" när hon föll över i fel i sista fattningen, men inget jag kan klandra henne för då jag bara är jätteglad att hon fattade rätt i de andra två varav den första är från skritt på rakt spår.

Hade ju somsagt också ett orealistiskt mål att inte komma sist. Trode dock det skulle vara lite högre klass på de som red. Men slutade som 6a av 10 så va ju ganska långt ifrån sist :) Så med tanke på hur dåligt jag tycker det gått sista tiden är jag nöjd med idag. Jag gjorde inte bort mig totalt utan vi lotsade oss runt banan med godkännt betyg. Någon mer regional start lär det dock inte bli på väldigt länge. Har en tävling inplanerad i slutet av sommaren men då tror jag att jag bara ridar lc/lb.
Anna fottade massa så får bilderna någon dag hoppas jag!

/ Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0