ridlektion x2

Red två ridlektioner på rad idag eftersom jag missade förra veckan när jag var sjuk. Första lektionen red jag Benjamin. En fet liten b-ponny. I början var han ganska stretig och tog ett väldigt ojämnt stöd i handen, bet sig fast osv. Men efter ett tag började de släppa och i slutet vart han jättefin! Sammanfattat "en sjukt ful häst som kan gå sjukt fint" ;)

Andra lektionen skulle jag ridit Zanna men hon hade ett svullet framben så det blev Blixten igen. Red Blixten endel i vinter när jag dressyrtränade för Anita. Har inte ridit honom sen dess så det var en helt annan häst. Mycket mer bärig i formen men han gick med handbromsen lite i. Kändes som han släpade bakbenen efter sig i början. Men efter lite jobb blev det mycket bättre! Satt ned o drev som en galning så jag har typ träningsverk i magen. Haha!

Tandombild på mig och Trixi. Sjukt ful egentligen men endå så fin!

// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0