Starta regional?

På söndag har jag tänkt starta en regional La:1. Inte för jag kan mäta mig med de andra deltävlanden (förklass till final i div 1) Men just bara för träning och rutin + att det är på skogslotten.

Hade lite egna planer på att starta tävlingen för ett tag sen. Men övervägde att inte göra det med den stora risken att jag kommer göra bort mig. Men jag fick tänka om när min ridlärare frågade om jag inte skulle starta. Det behöver ju inte vara för att tävla utan för träning. Ett till litet pluss på vägen är att det är på stora utebanan. Som Trixi gått på flera gånger innan utan några värre nervsammanbrott. När en tävling hålls utomhus får hon även mycket mer egen bjudning! Inte så att jag får sparka fram henne i ett ridhus men går man på för mycket tjurar hon ofta ihop.

Mina realistiska mål med denhär starten är att rida på över 50%. Även om hon inte är den flashigaste dressyrponnyn borde de inte vara så svårt att skrapa ihop 5or rakt genom? Mina lite orealistiska mål är att inte komma sist. Inget jag tror kommer hända men alltid något att sikta emot!
Men detta kan somsagt bli en spännande tävling ;)


// Ida


Kommentarer
Postat av: Eva

jag säger bara STORT lycka till, all lycka till er :D

2012-06-07 @ 14:20:08
URL: http://evahagelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0