testa rakt bett

Idag hade jag tänkt testa att rida Trixi på ett rakt bett. Raka bett sägs vara det snällaste för hästens munn och eftersom Trixi är så pass känslig och mjuk i munnen så tror jag det skulle passa henne väldigt bra. Det enda jag tror skulle kunna bli lite fel är om hon blir mer stumm i munnen.

Ska bli riktigt intressant att se hur det fungerar. Går det enligt mina förväntningar byter jag möjligen det när jag tävlar emot de tredelade eftersom man nu får tävla på rakt bett.

// Ida

Kommentarer
Postat av: Erika

Raski går på de. :)

I början kändes de inte alls bra med rakt på henne så valde o över gå till de tredelade igen.



Nu är det tvärtom.

Rakt går hon bäst på o de hon är mest mjuk o fin på och där hon verkligen tuggar på osv.



Medans tredelat blir hon stum och svår på. :P

Grim går oxå på rakt när han rids o där är de stor, stor skillnad.

han älskar sitt raka bett.



Kör oxå med fasta bettringar.

2012-06-23 @ 15:07:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv



Ah okej, vissa trivs ju inte på rakt o vissa trivs. :)

2012-06-23 @ 21:12:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0