trixi 5-6

Igår och idag har jag varit och ridit Trixi. Min vänn Anna som jag ska gå på vreta med var med och hjälpte mig. Igår red först Anna och sen jag. Hon var mycket mer liksidig men jag vart så frustrerad när hon totalt ignorerade mig högerskänkel. Bara tjurade emot och skickade ut rumpan istället.

Idag red bara jag och då gick det iaf lite bättre. Tror hon var ganska trött efter att anna hade ridit henne igår. Red genom programet en gång men vet inte varför men kan aldrig rida program ordentligt på träning. Får lixom inte samma jävlar anamma känsla som jag får när jag tävlar. Red lite förvänd galopp och uppridningar på medelinjen i galopp. Skänkelvikningarna är fortfarande kaputt likt som den förvända galoppen. I morgon ska jag låte henne vila så hade jag tänkt rida igen på fredag. Och endast nöta skänkelvikningar och den förvända galoppen. Måste ju sitta någolunda. Sen på lördag kommer Anna och hjälper mig rida genom henne och förhoppningsvis vaknar hon på rätt sida på lördag och gör momenten godkännt. Har ju ridit la:1 på henne en gång innan, nämligen min andra start som jag tror vi red på 53(4)%? Även om den var lokal skulle det ju vara ganska pinsamt om jag fick lägre nu. Men som sagt realiatiska målet är över 50%


// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0