underbart ridpass!

Igår red jag dressyr på Trixi. Red helt anolunda en vad jag brukar. Jag brukar ju mest rida runt på massa volter och kanske ibland göra någon skänkelvikning. Men igår redan från början började jag rida lite skolor. Började med öppna i skritt och fortsatte med öppna och tanke till sluta i trav. Blanda volter med skolor på långsidorna och medellinjen. Galoppen jobbade jag först på lite volter innan jag red några upridningar på medellinjen först med fokus på att hon skulle vara rak och sen för att kunna flytta bakdelen "utåt" då hon ibland kör in den istället för att spåra.

Avslutade med lita fattningar från skritt till galopp på volt, flyttade bakdelen för innerskänkel och ur det fattade galopp. Gick jättebra några gånger men hon blev lite trött i slutet eftersom jag red helt anolunda en jag brukar. I slutet tappade hon lite stöd på ytter i vä varv men det var bara att driva fram för ytter utåtställd några språng och sen gå back to normal. Något jag tänkte på var att hennes galopp var mycket mer fyrtaktig och hon föll nästintill aldrig över i tendens till pass när hon inte orkade utan bröt itsället då av :) Riiiiiktigt nöjd med passet och för första gången på länge kan jag ärligt säga att de kändes bra!

Snyggingponnyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0