ida - 10 ni inte viste om mig

* Mina ben är olika långa, för några veckor sedan upptäckte jag att jag hade stiglädrena 4 hål längre ned på ena sidan en den andra. Tack och lov har det gått att smått smyga bort och få mina ben att fortfarande tro att de skilljer 4 hål, trots att de är exakt lika ;)

* De värsta jag vet är när ryttare själv beskriver sig som duktiga och ruttinerade och inte ens kan sitta på rätt sittben.

* Jag spenderar mertid i stallet en med mina vänner. Oftast för att jag umgås med dem i stallet.

* Jag brukar aldrig lägga mycket tid på att borsta, vist till tävling och så är det klart att hästen ska blänka. Men ska jag trimma lite på en lerig bana hemma gör det ju knappast något om hästen är lite smutsig på ena benet?

* Jag är beroende av Ben och Jerry. Pappa kom nyss hem med fel sort och jag va nära på att sätta mig på golvet och tjuta.

* Jag vill inte ha någon egen häst eftersom jag aldrig skulle ha tid om jag inte bodde på hästgård och jag tror det är lättare att tappa hästintresset i tonåren om man har fri tillgång till en. Genfört om man måste längte lite efter en.

* Jag skulle lätt offra allt i mitt liv för att lyckas innom hästsporten.

* Jag har grym beslutsångest inför gymnasie. Valet är redan gjort men ett omval är nästintill inplanerat.

* OM jag hade haft en egen häst hade jag varit grymt nogran vem jag hade låtit rida den. Skulle säkert ha kontrollerat varje ridpass med någon annan men mig i sadeln. Och försökrat mig om att den som sätter sig på min häst vet hur den ska ridar och hur man absolut INTE får göra.

* När "jag blir stor" är det ett måste att jobba med hästar. Inget annan är nära möjligt att föreställa mig. Att ha ett "vanligt" jobb och vara hobbyryttare på fritiden skulle jag aldrig nöja mig med.



Kommentarer
Postat av: Frida Fransson - FriidaFransson

sv: ja det gör jag! Ska vi följa varandra? :)

2012-03-08 @ 19:32:16
URL: http://friiidafranssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0