ida - dag4. Det här är jag bra på

En fråga som många ryttare i speciellt min ålsre har svårt att svara på. Men jag tycker jag är en väldigt modig ryttare. Eller egentligen är jag inte så modig utan jag har bara lyckats dölja och tänka bort det. Kan ju inte sitta o vara rädd när jag ska rida stallets bockmaskin dirrekt. Min ridlärare tror tydligen att jag är jättemodig och älskar o tillrida små ponnyer som slänger av barn åt höger och vänster. Men hon har säkert ingen aning om hur rädd jag är eftersom jag lyckas tränka bort de.

Åter till ämnet, jag är ganska bra på att rida olika hästar. Oftast iaf. Jag rider på kännslan och får utgå ifrån vad som händer på den när jag sätter mig på en ny häst :)

Haha ridlägret 2010. Fick rida till en shettis som kastade av barnen på daglägret. Stigläädrena är upplagda eftersom han trillskades med att stegra så jag ville ha "benfrihet" om hästen skulle gå över. Minns också att jag satte ned en fot i backen när hästan stegra och vände samtidigt och min ridlärare har fortfarande roligt åt det. Vet inte hur många gånger jag har fått höra att jag "ramlade av Brynolf"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0