ida - dagen

Dressyrpogramsträning idag som sagt. Gick helt ok! Hon dumma sig endel o kickade en helden när ja petade på med spöt. Välte lite innåt och lyssnade inte riktigt på vad jag sa. Blev lite sur eftersom hon inte brukar göra så när man är hemma och hon fokuserar. Idag hoppade hon över ljusfläckar, skyggade för saker osv. Men vi fick endel tips hur vi ska göra och vad vi ska träna på.

Största fokus läg på galoppvolterna och den förvända galoppen där jag behövde träna på att få upp stödet på högertygel. Formen för dagen var riktigt kass. Stundvis gick hon acceptabelt ganska ljupt men bakom lod, krullade ihop sig ibland o ja tror de e de som gör att jag inte riktigt vågar ta tag i höger då de känns som ja drar ihop henne ennu mera. Men hon har tappat massa muskler under vintern så det är bara hem och träna :) Drygt en månad till första starten så de blir hårdkörning om vi ska hitta en bra tävlingsform ;)

Efter skogslotten red Jet Q och jag red Suprice. Q skötte sig bra, tjura lite emot skänkeln. Anledningen att jag red suprice var att hon kör ganska mycket med barnen (vilket jag fick känna på) Inte att hon bockar och dummar sig utan om man galopperar en långsida och komemr där nästa gång kan hon dra iväg i världens trav utan att jag gör något. Så vart inte så mycket vaspringning som jag hade blivit beordrad utan mer uppförningsträning!
Satte mig o började redigera bilder men eftersom de va ca 20 st som jag plockade ut av alla så orkar jeg verkligen inte eftersom jag nyss kom hem från bakanta till vår familj så ni får oredigerade ;)

Vet att jag satt som en kråka urs... Ska aldrig emra rida i en något stor fleece igen, Ser ut som ja väger 10 kg mer en ja gör.

Så sööT!

Kommentarer
Postat av: elise

har inte sagt att det är fel, kunde lika ha gärna ha skrivit "är det här lika rätt som det här" det är bara hur man själv vill tolka det.

2012-03-05 @ 15:33:24
URL: http://eliwse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0