ida - dagens dressyrpass

Red ett kortare dressyrpass på Trixi idag, red ungefär 45 min men det var ganska intensivt så jag tycker det är bättre en att rida över en timma och skritta en kvart mitt i ridpasset. Ja hade ingen som hälls förväntan på hur de skulle gå eftersom hon inte blivit ordentligt genomriden på några dagar o då brukar hon vara rejält stel.

När jag red fram sket jag fullständigt i formen, tänkte bara på att hon skulle ta stöd i tygel och började ta egenom ganska ordentligt väldigt tidigt i passet. Red mycket öppna i början och övergick sedan till skänkelvikningar och lite förvänd galopp. Hela tiden i arbetet oavsett vilken övning jag gjorde la jag in små 10m-volter just för att kunna spotta på lite undan innerskänkeln upp på yttertygeln. Fokuset llåg somsagt mer på ställning och lösgjordhet en de perfekta formen. Hon gick stundvis lite mkt bakom hand men när jag travade av la jag ned henne i en väldigt låg och rund form, travade av ganska länge så vi avslutade i "rätt" form.

Gamal arkivbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0