ida - gårdagens

Igår följde Jet och Lovisa med till Trixi. Jet skulle från början med och kolla hur trixi såg ut, men så ville Lovisa rida ut så vi tog allesammans varsin häst och red ut. Jet fick äran att rida Q som skötte sig exemplariskt utan en enda brall! Jag red Nikita och Lovisa fick lilla Balder. Vi red samma runda som det blivit de senaste gångerna. Men igår var vägarna lite hårdare en dem brukar vilket va väldigt synd.

När vi kom tillbaka skulle jag rida Trixi lite lätt. Vi longerade henne innan och konstaterade att hon inte såg fräch ut men Monica tyckte jag skulle testa rida henne och se om det försvann. Så jag skrittade fram ordentligt, och började sen trava. Jet uppmärksammade något konstigt med hennes högerbog. Hon var inte tydligt halt på ett ben som hon har varit tidigare utan hon ville inte sträcka ut bogen. Efter några minuter försvann det men så fort jag gick in på en mindre volt så kom det tillbaka. Kan hon fått det när hon sträckte sig? känns konstigt eftersom jag uppfattade att hon var halt på vänster fram då. Inte höger. Har det hänt något annat? Eller vad är det för fel på henne?

Urs hatar att leva i ovisheten. Skulle vara så himla mycket lättare om hästen bara kunde förklara var den har ont, aja blir det inte bättre hoppas jag Monica kan kalla ut en vettrinär.

Jet och Lovisa

Kommentarer
Postat av: Erika

Pröva att ta ut en equiterapeut ? :)

Jag tog ut en till Raski när hon var halt.



Tyvärr satt de i kotan så var tvungen o åka till veterinären.

men dom kan även utreda en mindre hälta, är de nu så att de kommer från bogen gör ju veterinären ingen större grej.



Dom gör ju en hältutredning, men dom kollar ju oftast inte spänningar, låsningar osv.

2012-03-22 @ 12:28:50
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0