ida - lättnad

Har varit i stallet och putsat och ridit Nikita idag. Anledningen till att jag inte orkade blogga igår var att Trixi sträckte sig när jag red och såg halt ut vänster fram. Jag ska tävla på söndag och det är de som velar om jag ska åka eller inte. Men tiden för avanmälan har redan gått ut så jag får betala startavgift oavsett.

Det som är är att det är såhimla svårt att veta hur illa det är. Förra gången hon hade sträckt sig och markerade mycket tydligare var det borta på 2 dagar. Men det kan lika gärna ta några veckor om vi har otur. Men jag ska åka dit i morgon och gå ut och gå och stretcha henne, kanske longera lite bara för att kolla av läget. Gör antagligen det på måndag och/eller tisdag med. Beroende på hur hon ser ut då så hoppas jag att hon är återställd onsdag-torsdag och jag kan rida lite försiktigt för att sen rida genom henne på lördag kväll. Det är iaf såmin plan ser ut men det är bara om jag får önska.

Nu vet ni hur det ligger till iaf.

Kommentarer
Postat av: Erika

En sträckning kanske hinner gå över.

Låt henne röra på sig lätt så blodciruklationen kommer igång. :)



Är hon jätte halt ska hon naturligtvis inte röra på sig.

men annars är promenader osv i lätt mån bra.



Vet hur de är med sträckningar, de är inte kul och man vet ju aldrig riktigt vart de sätter sig.

kan ju sitta högt upp eller på annat ställe, men utspelar sig på ett visst ställe.



Raski har ju en del spänningar p.g.a att hon sträckt sig en hel del.

sist hon sträckte sig var i ett bak ben.

hon halkade och hon blev inte halt, men stel och de tog ett tag innan hon blev bra.

2012-03-17 @ 17:32:41
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Embla :)

Ja jag gör bloglovinbyten :)

2012-03-17 @ 21:56:06
URL: http://emblasantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0