ida - musik

Jag har blivit som besatt att rida med musik! Det är avslappnande och hjälper dig att fokusera. Det går också att variera mycket så om du ska träna något jobbigt intensivt kan du dunka fjortismusik i lyrarna och ska du försöka rida så harmoniskt och avslappnat som möjligt eller bara är lite irriterad kan du lyssna på lugnare musik.

När jag tävlar skapar jag en spellista med bara tagga-musik. Allt från dr bombay o alla olika dj-va de heter- osv. När jag tog av mig lyrarna i söndags fick jag nästan lite panik. För mig är det så pass avslappnande och det tar bort stressen så otroligt.

Sen rider jag inte med musik i ett proppfullt ridhus eller på lektion såklart! Frågan är vart du drar din säkerhetsgräns. Vissa tycker säkert det är rena vansinnet att rida med musik med tanke på vad som skulle kunna hända. Och vissa lullar runt som mig på framridningen med högsta volym i öronen

UnzUnzUnz!♥


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag rider ofta med musik. :)

Fast kör inte med hörlurar för jag vill höra om det kommer en bil, en annan ryttare i full galopp, en skällande hund m.m.



Så har högtalaren på i mobilen.

Men på ridbanan/ridhuset så skulle jag kunna tänka mig o ha hörlurar i för då ser man ju om någon vill komma in eller så. :)



Men de är jätte skönt o ha musik när man rider.

2012-04-01 @ 07:46:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0