ida - nikita

Glömde skriva hur det gick att rida igår. Eftersom Trixi har sträckt sig och Nikita är i stort behov av en genomridning fick jag rida henne lite med gramanen på banan.

Gjorde inga speciella "övningar" eftersom hon måste lära sig så basicsaker som att gå på yttertygeln och flytta för innerskänkeln. Lite lagom seg så fick va på henne lite. Knepig häst för hon är så tungriden att det är svårt att få någon specifik kännsla av det. Bitvis var hon väldigt fin och gramaen kunde hänga löst i skritten och traven till slut.
När ja tyckte de räckte med att springa på tygel byggde jag fram den vita grinden som jag hoppade över några gånger. Första sprången blev kaputt, antingen kröp hon intill eller så blev det supermannen! Men några fina språng fick vi. Kan verkligen inte tro att hästen är 21 då den hoppas som den skulle vara 10.

Verkligen inte min typ av häst men blir säkert någon mer tur på henne i framtiden :)

Jet och Nikita fick så för bild som togs i vinter, vist har de matchat snyggt?;)

Kommentarer
Postat av: Embla :)

Göttgött! Jag följer dig med ! :)

2012-03-18 @ 17:05:49
URL: http://emblasantos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0