ida - Tävlingen

Nu ska jag sätta mig ned och skriva ihop hur det gick i söndags på Trixis och min första start för året. Red en lc:1 och en lb:1.

lc:1
Red fram långsamt och metodiskt i ca 50 min. och 20 av dem var skritt. På banan vart hon skitjobbig och tjurade ihop totalt. Blir jättestel och går emot skänkeln. Första galoppen fattade hon rätt och bytte sen bak. Så jag fick bryta av och fatta om. Andra galoppen (höger) fattade hon fel så jag fick brta av och göra om, men när jag bröt av gjorde hon precis som förra året första tävlingen att hon slängde upp huvudet och börjar passa. Eftersom jag redan viste att rästen av programet hade gått skit så försökte jag inte göra någon "snygg rädning" o dra in sporren i magen o fortsätta i galopp utan jag bara satt kvar och väntade ut henne. Fick tillslut 2-3 galoppsprång innan de var dags att bryta av. Kom på en tredjeplats med 57%, dock utanför placering. Men första starten förra året tror jag procenten var ennu länge så alltid en förbättring!

lb:1
Red inte fram lika länge men fortfarande metodiskt och lugnt. På banan fokuserade jag BARA på att hålla henne mellan hand och skänkel. Ned på tygel och fram för skänkeln. Ökningarna sket sig då hon bara tjurade. Men båda galoppfattningarna var bra, fick tillomed en 7a på HÖGER den som hon fattar som en kråka och komentaren;  lydig. Dock drog hon sjukt mycket emot utgången i båda galoppvolterna så dem vart otroligt normala och endå var komentaren på en av dem; Rund volt och en 7a. Haha tur att jag inte gjorde som jag hade tänkt då ;) Tror jag slutade på 62.9% vilket är väldigt bra betalt för en sån usel ritt. Tror jag hamnade i mitten ungefär.

Var somsagt ingen tävling jag hade tänkt åka ut och vinna, bara bli av med dehär fina dampmonents som jag inte vill ha när vi rider laget med 4 hästar på led.

Vist tog hon fina bilder Jet?:D Vill ni se fler (har typ 100 till..) Så får ni slänga in en komentar!

Kommentarer
Postat av: hanna

hej!

tycker du har riktigt fin sits ! Men jag har tänkt på en sak, du sitter med väldigt låga händer på nästan alla bilder, något man lätt glömmer men som är viktigt att komma ihåg :) annars tkr jag du sitter riktigt bra !:D

2012-03-31 @ 20:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0