ida - trixi och suprice

När jag kom till stalet hämtade jag in Trixi och fixade henne o följde med Monica och Ängla som skulle köra Balder runt Sontsorp. Eftersom ridbanan fortfarande va frusen så var det ingen ide att rida där. Jobbade nästan hela uteritten i en låg och väldigt ljup form. Stalde egenom ordentligt åt båda hållen trotts att vi bara red rakt fram. Hon va lite på tårna ibland o ville rejsa ifatt vagnen men jag körde stenhårt med att hon skulle vänta tills jag sa ok. Bland de värsta som finns tycker jag är när hästar drar iväg utan att ryttaren har något att säga till om. Men som tur är är Trixi väldigt ännslig i munnen och lyhörd så om hon skulle sticka tar debara några sekunder innan jag kan återfå kontrollen :)

När vio kom tillbaka fixade vi stallet och tog in Suprice och Q. Barnen skulle rida Suprice och eftersom hon är väldigt pigg och har lite egna åsikter om hur fort de ska gå osv så fick aghoppa upp o springa av henne innan. Känns faktist inte lika vemodigt trotts att hon är 27. Men enligt vettrinär ska hon ju somasgt vara yngre i båda psyke och kroppsligt. Fick också i uppdrag efter att barnen ridit att testa ett hinder. Byggde upp ett 50 cm kryss som hon vägrade gå över. Sjukt läskigt sa hon! La ned till bommar på marken o ledde över. Hoppade upp o red över och la upp till kryss igen, hoppade och höjde till 60 cm, men då tröt självförtroendet o hon ville inte, så ja ville inte tjaffsa me henne så la ned igen o hoppade över de lilla krysset som avslutning :)

Så söt! Ska ta en hel kroppsbild på henne sen nu när hon e klipt, ser dock inte ut som 27 utan mer som en rundare tävlingsponny ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0