ida - uuunderbar ponny!

Drog iväg en snabbis till stallet direkt efter skolan. Behöved rida idag så hon inte är jättestel på söndag då jag inte har changs att rida i morgon. Ponnyn sköttes sig uuuuunderbart! Var lös och loss i sidorna från början så jag kunde fokusera på formen utan protester emot innerskänkeln. Red hela passet i en varierad låg och väldigt jup form. Res lite skänkelvikningar och förvänd galopp, vilket hon tyckte var ganska svårt. I värsta fall får jag vell smygöka lite på tävling ;) I slutet var hon uberfin! Red i en samlad trav/galopp i en låg form med lätt stöd i handen och kunde svänga och vända hur jag ville och hon tjafsade och välte inte innåt en enda gång.

Riktigt nöjd med ponnyn idag! Springer hon så på tävling blir hon väldigt farlig ;)

Red btw i hoppsadeln idag. Sitter sjukt fult, värsta stolsitsen.. Men dock så skön! Ibland måste sitsen få en vilodag med, o hänga o slänga^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0