Jet - dressyr på shemat

Ville har fått ta en lugn veck denna vecka, idag och i måndags var de enda riktiga passen. Vi tycker han ska få vila ordentligt ibland, han är ju inte en sådan häst som kryper ur skinnet när han tar det lugnt direkt.

Trixade lite med sadeln idag, problemet med den är att den ligger ganska mycket i bakåtvikt, vi hade bara en ganska tunn padd som inte räcker. Testade med en fårskinspadd med fyllning bak, men den gjorde så att sadeln låg på bogspetsarna.

Märkte det när jag travade fram och det gick inte att ställa alls. Blev då tvungen att sadla av och fick rida barbacka. Ville var fin, han lysnade fint men tyckte det var lite svårt att få med innersidan utan att tappa yttersidan.

Gammal bild när jag rider barbacka, haha vad har jag på mig? Fulaste på länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0