Jet - prioritera rätt

När man har mycket att göra och lite tid så gäller det att lägga ner tid på sådant som är viktigt. På skoldagar borstar jag inte hästarna mycket, jag borstar bort det värsta, kratsar hovarna och sen på med utrustning. Det kanske inte är värt att se perfekt ut när man ändå bara ska trimma på ridbanan eller ut i skogen där det ända man möter är max en älg typ.

Också viktigt att göra det effektivt, spara in lite minuter här och var för att snabbt bli klar. Typ sopa stallgolvet när samtidigt som du fyller på vattenhinken, ta på sadelöverdraget när hästen fortfarande har sadeln på ryggen, ha svansen i en fläta för att slippa borsta den varje dag, används benskydd istället för lindor osv.

Att fixa stallet tar för mig en 25-30 min, då mockar jag tre boxar, byter Villes vatten och lägger fram mat till hela dagen.

Jag borstar och sadlar i 15-20 min.

Rider 45 min

Rider jag en häst kan jag bli klar på två timmar, rider jag två tar det tre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0