Jet - träningen igår

Igår var det träning för mig och Lucern.

I början gick det sådär, hon stretade lite och lyssnade inte helt. Så vi fick träna mycket på att hon skulle följa med när jag svängde och verkligen lyssna på mina halvhalter. Efter ett tag gick det bättre, hon är väldigt känslig för sitsen, man kan få henne att skritta långsammare genom att bara sträcka på sig, men i traven är det lite svårare och där lyssnade hon inte helt på mig.

Efter ett tag gcik det bättre, särskilt skritten gick bra, hon har börjat fatta hur jag vill ha den.

Men det som verkligen var kul med igår var att hennes galopp var underbar, stor, kraftfull men ändå lugn och taktmässig! Jag älskar hennes galopp.

Efter galoppen som släppte det i traven och fick en mjuk och behaglig känsla i handen, man blir så glad då



fin skritt






så synd att filmen där galoppen går bäst är suddig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0