Jet - utvärdering av sadeln

Tog Ville ut i skogen idag med sadeln på! Länge den jag red ut med sadel på Ville. Marken var frusen och hård och mina stigläder var för långa, så skrittade i strort sätt bara. På hemvägen fick Ville fart och skrittade på i ordentlig fart.
I alla fall, sadeln säte var lite underlig. Tänk er lite som att man vänder en tallrik upp och ner, och sen sitter på den lilla kanten som sticker upp. Efter att tag vande man sig och den och igentligen var det ganska skönt. Tror sadeln är lite för kort, förmodligen 16,5" och vi skulle nog behöva 17", sadeln slutar liksom precis vart min rumpa slutar.
Sadeln låg i vilket fall kvar bra på Ville, inte ett hår krökt. Har dock en känsla av att den kan vara pyttelite för liten. Ska låta lite folk kolla på den så jag verkligen är så bra på detta.
Pilen pekar på kanten som jag menar, random bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0