Jet - varför jag började rida

När min syster började rida lektion på skogslotten en gång i veckan så följde jag med varje gång. Dock så var jag inte så intreserad av ridandet, hade mig ett flertal barntidningar och fika så satte mig på en gunga eller ngt och läste. Så gick det några gånger, kanske sex sju veckor, då det plötsligt blev en ledig plats i gruppen efter. Tror mamma tyckte lite synd om mig, hon hade ju inte haft en aning att hon skulle springa med syster bredvid ponnyn och lämna mig bredvid, så hon frågade om jag också ville börja. Och det sa jag ju inte nej till.
Den första ponnyn jag red på skogslotten var Minos de Star, det var pappa som ledde och jag var supernoga att Minos verkligen skulle gå en hästlängd bakom. På centimetern liksom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0