att rida ihop med andra

Ofta när man rider på ridbana eller i ridhus rider man samtidigt som massa andra människor. Om det är lektion eller om man rider "ensamt". Det finns många regler att ta hänsyn till när det är flera som rider på en liten yta. Så som att knacka när man går in, högerregeln och ingen skritt på spåret. Men det enligt mig allra viktigaste är att kunna anpassa sig efter andra.

Att titta upp ur mankammen och hålla ett öga på alla aldra. Att inte sitta helt i sina egna tankar. Ex när man rider lektion att man kanske tänker så långt att "ojj nu är jag långt efter och det blir köbildning bakom mig, kanske dags att göra något åt det" Folk som misssköter det är bland de mest irriterande jag vet. Det har hännt många gånger att jag suttit och svutir för mig själv när någon hejdlöst rider in i mig eller aggerar stoppkloss.

Lagdressyren då vi rider på lag funkar utmärkt för mig då en stor del i helheten är att anpassa sig efter andra.


// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0