dagens ridlektion

Lektion i sin dagordning på skogslotten. Fick rida en ny ponny som hette Munsbro Gypsy. Ett sto född 2006 import från ?Irland? En liten d-ponny. Vad jag uppfattade hade det inte köpt henne en utan hade henne på prov eftersom hon endast varit där ett fåtal dagar. Eiktigt trevlig ponny faktist! Känndes att hon inte blivit något direkt skolad i dressyr då hon inte riktigt fattade vad jag menade först. Lite stretig i munnen och hade inte riktigt kontroll på yttersidan. Men hittade endå stundvis en riktigt trevlig form! Hon hade ingen vidare kondis heller så hon tappade bjudningen redan efter några varv i trav.

Den va lika snäll att hoppa som den va på marken. Lite seg där med så man fick bara driva framåt och leta efter ett läge utifrån de. Jag tabbade mig några gånger o la henne lite fel men endå så kravlade hon sig över även om det började bli något liknande hinder :) Avslutningsvis hoppade vi en bana på 80-90 cm med blandade språng. Men dögullig ponny som stalde upp o hoppa oavsett om man la henne lite nära eller från ett utåtläge!

Ja ni ser ju ganska tydligt hut yttersidan gärna glider iväg, den va lixom ganska oberoende på hur mycket stöttning den fick kändes de som.. Men endå grymt gullig ponny! I morgon ska jag rida med tanterna och då blir de o pröva en annan ny ponny; Zara :)

// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0