dyr ponny!

Var hos Trixi idag direkt efter skolan, och kan säga att hon var dyr idag!. Solen gassade och flugorna brummade runt som bara den! Var sugen på att sola men tycker det är sjukt tråkigt att ligga ensam hemma så kom på att jag kunde sola och rida samtidigt! Så red runt i en tubtop, shorts och ridhjälm. Trotts värmen och den något hårda ridbanan var Trixi riktigt lagom pigg! Hon tuffade på i sin egan takt och jag fick inte peta te henne ordentligt någon gång som jag brukar få göra annars.

Red fram i trav i båda varv. Vänstervarvet = katastrof. Inget stöd på ytter och hon lägger bara näsan på sne. Grymt frustrerande. Hon är helt krokig i traven i de varvet. Gick över till att rulla lite galopp. La upp stigbyglarna eftersom de skavde emot benen i galoppen. När jag kännt lite på henne gick jag direkt över till att rida övergångar mellan skritt och galopp på en volt. Och fortsatte sedan på fyrkanten. Gjorde så i båda varven och SJUKT FIN VA HON! Även på rakt spår som brukar vara lite svårt tog hon skänkeln dirrekt, rätt galopp förutom 2 gånger och stannade för de mesta kvar i formen. Kort skrittpaus innan jag red enkla byten på 3 serpentinbågar över medellinjen, för att ha lite färdriktning mer en mina hjälper vilken galopp hon skulle fatta. Inga problem där häller. Avslutade med några enkla byten på diagonalerna. Jättefin där med! Det känndes så underbart att jag bara kunde lätta handen lite och skjuta fram innerhöften i slutet för att hon skulle fatta. Travade av och sköljde av svettpellen. Så idag var en sjukt rolig dag att rida! Nästa gång ska jag jobba lite mer på traven :)

// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0