Fundering 2

Håller man på med hästar så är det så lätt att skylla ifrån sig, börjar hästen plötsligt vägra så gör den det för att den är brunstig, en återkommande ojämn häst är det för att den sträcker sig i hagen, en häst som plötsligt slutar göra galoppombyten gör det för att den är dum.

Gör de verkligen så? Kan hästar vara ”dumma”.

Hästar kan inte i förväg planera att de ska förstöra ett helt ridpass, men kan de mitt under ridpasset komma på att nu fan tänker jag inte hoppa för jag har PMS.

Jag vet inte, någon som vet?

Jag tror alltid omedelbart att det är något fel på hästen när den plötsligt ändrar sitt beteende, att den har så ont att det inte kan. Jag kanske överdriver, eller kanske inte. Det är som en stor gråzon man får fundera ut vart går gränsen.

När är hästen dum, och när kan den inte?

Ponny som saktar av till skritt innan hindret för att sedan häva sig över. Fortfarande glad, öronen fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0