Ida

Hejsan!
Mitt namn är Ida Evertsson och det är jag som driver Aqipage tillsammans med Jet. Jag är född i februari 1996 och är bosatt i en liten byhåla utanför Finspång vid namn Fränntorp. Hösten 2012 flyttar jag in på vretagymnasiet där jag kommer spendera mina närmstkommande 3 år. Jag kommer självklart åka hem en del helger men mesta updateringen kommer ske där ifrån.

Jag har alltid varit intresserad av hästar och efter några år av tjat fick jag när jag var 7 år börja på skogslottens ponnyridskola. Där har jag ridit i 9 år tills jag var tvungen att sluta pga flytten. Jag kan tacka ridlärarna och ponnyerna på skogslotten som i princip gjort mig till den ryttaren jag är idag.

Jag och lektionshästen Baltazar som jag tävlade en hel del med under en period på två år.


Jag har aldrig ägt någon egen häst mestadels pga att mamma är den enda i familjen som är det minsta intresserad av hästar utöver mig. Däremot har jag varit skötare/medryttare/beridare osv på ett antal ponnyer och hästar. Allt från tjocka shettisar till oupfostrade unghästar. Våren 2011 började jag rida Trixi. En d-ponny sto född 96. Med henne har jag upplevt det mesta, allt från helt galna uteritter och galna upptåg till att tävlat upp till reg la:1. Trixi är nog den ponnyn jag litar på mest i hela världen, hon har aldrig gjort något dumt eller felaktigt. Tyvärr kommer min tid med Trixi begränsas radikalt när jag börjar på en gymnasieskola 2 timmars bilfärd från henne. Men jag hoppas kunna hålla kontakten med hennes ägare och att jag ska kunna rida henne i den mån jag vill och hinner.

Mitt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0