resultat

Dagen gick vell helt ok. Kunde gått bättre och kunde gått sämre.
Lb:1
Framridningen och kollectingring va utomhus och tävlingsbanan inne i ett mörkt ridhus. Dessutom var de en hög läktare på ena sidan och mycket skuggor. Såförst kom inte inte ens förbi läktaren. Efter några varv förbi där kunde jag starta. Travdelen gick helt ok, hon skygga lite några gånger men nt mer. Galoppdelen tabbade jag mig helt på. Vänstergaloppen órkade hon nt riktigt hålla ihop så hon fick ett avbrott på 2 steg som drog ned en bedömningsdel med 2p ungefär. Andra galoppen fattade jag lite sent och otydligt så hon klängde på väggen och det vart fel. Rättade så fort jag kom in på böjt spår men då var ju skadan redan skedd. Men jag var endå nöjd med ponnyn men tanke på hur obekväm hon kändes i det ridhuset.
Eftersom det bara var 4 starter i av A vart det endast en placerad. Jag hade samma procent som vinnaren (65.8) men ja hade ett mindre underpoeng som kostade segern. Det sura var att de hade skrivit en 7a på lösgjordhet men sedan ändrat till en 6a. Får så jobbiga tankar i huvudet typ "tänk om jag bara kunde hållit ihop henne just då, eller fattar tydligare då"


Dressyrryttartest inledande klass 4 ryttare
Kom in i ridhuset och trotts hästkompisarna var läktaren ennu läskigare. Tyckte faktist jag red ganska bra vilket dommaren inte höll med. Sjukt besviken.. Men när Trixi började backa för läktaren gick jag på henne ganska ordentligt (vet att det bara är så´man får fram henen) Men då röt dommaren lite barskt att ja skulle låta en annan gå före. Bara en sån sak tror ja kan förstöra sjukt mycket. Även om det enligt konstens alla regler inte ska de.

Men laget kom 2a denna omgång och 1a totalt.


Film från Lb:1 komemr i morgon!

// Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0