resultat

I sin vanliga ordning fungerade inte bloggappen därav ingen updatering. Dagen har iaf varit helt ok. Kunde gått bättre, kunde gått sämre.

Lc:1
Ponnyn skötte sig bättre en aldrig förr! Sjukt stolt över henne när jag ridit klart. Red med vetet i något undertempo för att minimera risken att hon drar ihop sig. Gjorde båda galoppfattningarna bra och tjurade inget. Lite stel men inte mer en vanligt. Det jobbiga var bara att jag red fel. Har ALDRIG hännt på en tävling utanför skogslotten. Kan ju också bero på att jag inte kunde programet när jag satte upp och red fram utan fick memorera lite snabbt. Travökningen sket sig med. Kunde för en gång skull lätta av i handen och inte behöva driva som en galning för att hon skulle fram. Men då fattade hon galopp istället. Kan egentligen inte klandra henne för det då jag bara är glad att hon tänkte framåt. Slutade på 66% vilket jag var mer en nöjd med av en snål dommare. Det var felridningen och travökningen som kostade mig segern så jag trillade in på en andraplats. Dommarens kometar Prydligt men lite försiktigt ridet, försök visa lite fråchigare grundtempo och mer nyanser så kommer de riktigt höga betygen.
Och jag håller helt med i det hon skrev. Men jag red något "lojjt" för att minimera risken för dampanfall ;)

Lagklassen
Nu i efterhand är jag sjukt missnöjd med mig själv då jag inte gjorde mitt bästa. Blev endå en förstaplats med laget och precis utanför placering individuellt. Det som stör mig mest är de sjukt höga procenten dommarna satte. Jag red på 78%. Men det fanns några som red upp till 81%! Jag tycker det är roligt med dommare som vågar sätta en åtta lite här och var och inte fastna i "55-65%-träsket" Men dethär vara bara för mycket. Känndes överdrivet och oserriöst. När du får alla delar betygsatta med högre poeng en 7,2 så skiter man i vad det står. Visst tycker dommare olika. Men när inte en kotte red på under 65% känns det konstigt? Om man gör en BRA ritt tycker jag att man kan ligga på allt mellan 63-70%. Men att jag vet vissa dommare som skulle kunna gett mig 60% för den ritten och jag helt plötsligt för 78 känns konstigt. Har gått och varit irriterad på det hela dagen nu. Kommer nog ha svårt att släppa det. Kort sagt Överdrivet.


Jet fottade MASSA fina bilder men de kommer inte upp fören i morgon.
// Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0